dimecres, 18 de juliol del 2012

18-07 - Projecte d'aigua i concurs de ball (Carles)

Després de dos dies de festes fins tard amb els nens a la Library Room, els veïns de les cases del costat es van queixar del soroll. Els nens són molt cridaners. Així que amb el Dayaran hem quedat que havíem de donar el toc de queda a les 21h. Tothom a dormir!!!

La veritat es que a nosaltres ens ha anat molt be, doncs ens llevem a les 5:30 per a l'esport dels matí, anem molt cansats. Cada dia de 6 a 8. Els grans futbol i les petits escalfament i jocs. A les 9:30 ja estàvem a la casa i ens hem pogut relaxar una estona i xerrar en el porxo a la llum de les espelmes.

Pel matí tenim programada 1h d'esport, de 6 a 7 i després una excursió a les 8h fins a les captacions d'aigua. Ha estat plovent tota la nit (que estrany!!) i, com sempre, els nens han vingut tots puntualíssims. No falta ningú, tot i que segueix plovent!

L'excursió d'avui forma part d'un dels dos projectes que tenim preparats per a la comunitat del poble. Es tracta de fer anàlisis de l'aigua, des dels dipòsits fins a les cases del poble, per a veure'n la salubritat. En algunes zones del poble hi ha bastantes passes de diarrees i descomposicions. Nosaltres bevem sempre aigua embotellada!!

Hem hagut de retardar una mica l'excursió fins a les 9h, quan ha parat una mica de ploure i hem marxat tots cap amunt.

El camí comença per la llera del riu fins que l'hem de deixar per arribar als dipòsits d'aigua. Ens fiquem pel mig d'uns camps de blat i comencem a saltar marges. Tot esta xop i de tant en tant plou una mica. I tenim ja les primeres experiències amb les sangoneres. A un parell de nosaltres se'ns enganxen, però ens les podem treure de seguida. Molts de nosaltres anem molt protegits amb bambes i pantalons llargs, però els nepalís de Bhimphedi encarregats de l'aigua que ens acompanyen van en xancletes i pantalons curts!
Ens fiquem per mig del bosc. El paisatge es preciós, uns arbres fantàstics, les herbes d'un verd radiant i la omnipresent humitat.

Després de creuar alguns cops el torrent arribem al primer dipòsit i prenem la primera mostra d'aigua! Seguim pujant fins al segon dipòsit, i prenem 2 mostres mes. Hem tardat 1h i ja no anem al tercer dipòsit,
doncs està molt mes lluny.

Després de dinar reunim a tots els nens i els fem una explicació de com s'analitza l'aigua i l'Anna prepara les mostres per a posar-les a la incubadora que ens han deixat els del D-Lab.

A continuació el Pushkar, el noi nepalí que ha vingut amb nosatres des de Kathmandú, dirigeix la seva activitat: un concurs de ball. Hi ha hagut 6 guanyadors, repartits entre les diferents categories: Body Movement, Face expresion, Originality, etc... I un dels guanyadors ha estat la Ama, una de les cuidadores!!

Aviat anirem a sopar. Després d'una reunió, ahir vam decidir amotllar-nos del tot en el menú nepalí. Això vol dir dalbat, dalbat i mes dalbat. És a dir, arrós i llenties, acompanyats per unes verduretes amb espècies boníssimes. I algun dia farem alguna variació amb pasta, amanides o truites.

Demà tenim previst anar un grup a Hetauda a comprar i l'altre es queda a Balmandir (temple dels nens) a engegar l'altre projecte preparat per a la comunitat: la fabricació de briquetes de carbó vegetal.

Com veieu no tenim massa temps per avorrir-nos. Els llibres que ens hem portat per llegir en les estones de descans encara no els hem pogut obrir!!!

Carles

1. Hola a tots, especialment als de casa.
    Espero noticies de la "Presentació en societat del carbó". Em pregunto qui serà, en el si de la familia nepalesa, l'encarregat o encarregada de fer-lo...recaurà TAMBE en la dona com una altra tasca? Que aprenguin tots a fer-lo, es un grau més d'independència. Es per posar en pràctica la dità chinesa: "enssenya a pescar, no regalis el peix."
    El periodista que li va preguntar a la Monica qlcom així...."qué pretén amb tot plegat?", dèu témer una intromissió "enmascarada" en la gestió politico-econòmica dels serveis socials de l'horfanat...N'hi ha molts de recelosos...i es pot comprendre, degut a ONGs que han actuat fraudulentament.
    Bé nois, espero noves cròniques.